Rzecznik Praw Pacjenta
Rzecznik Praw Pacjenta jest organem administracji rządowej właściwym w sprawach ochrony praw pacjentów określonych w ustawie o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
Do zakresu działania Rzecznika należy:
- analiza skarg pacjentów w celu określenia zagrożeń i obszarów w systemie ochrony zdrowia wymagających naprawy;
- prowadzenie postępowań w sprawach praktyk naruszających zbiorowe prawa pacjentów;
- popularyzacja oraz opracowywanie publikacji oraz programów edukacyjnych w zakresie ochrony praw pacjenta;
- współpraca z organami władzy publicznej w celu zapewnienia pacjentom przestrzegania ich praw, w szczególności z ministrem właściwym do spraw zdrowia;
- przedstawianie właściwym organom władzy publicznej, organizacjom i instytucjom oraz samorządom zawodów medycznych ocen i wniosków zmierzających do zapewnienia skutecznej ochrony praw pacjenta;
- współpraca z organizacjami pozarządowymi, społecznymi i zawodowymi, do których celów statutowych należy ochrona praw pacjenta;
- współpraca w zakresie przestrzegania praw pacjenta z podmiotami udzielającymi świadczeń zdrowotnych;
- analiza skarg pacjentów w celu określenia zagrożeń i obszarów w systemie ochrony zdrowia wymagających naprawy;
Dorota Marcinkowska
telefon (58) 52-47-592; wew. 592
e-mail d.marcinkowska@rpp.gov.pl
poniedziałek, środa oraz drugi i czwarty piątek w godz. 7:30 - 14:30,
pierwszy, trzeci i piąty piątek miesiąca w godz. 7:30 -11:00
Uniwersyteckie Centrum Kliniczne, Klinika Psychiatrii Dorosłych
pierwszy, trzeci i piąty wtorek miesiąca w godz. 7:30 - 14:30
Dębinki 7, 80-952 Gdańsk
tel: (58) 349-26-64
7 Szpital Marynarki Wojennej w Gdańsku
drugi i czwarty wtorek miesiąca w godz. 7:30 - 14:30
Polanki 117, 80-305 Gdańsk
tel: (58) 552-63-53